29 Ekim 2014 Çarşamba

Denge Bisikleti /Pedalsız Bisiklet

Denge bisikletini ilk kez daha çocuğum yokken Damla'nın oğlu ılgaz'da  görmüştüm. Yine Nurturiada  bahsi çok  geçince kafama koymuştum ben de çocuğum olunca denge bisikleti alacaktım. O zamanlar Tr'de pek yaygın değildi. ToysRus kapanmamışken orada ahşap denge bisikleti görüyordum. Sonra bir dönem gitti gidiyorda Puky marka denge bisikletleri görüyordum. Şeytan çok kez dürttü al koy kenara diye ama yok artık dedim kendime :)

(scuttebug ve yavru)

Sonra bizim kız oldu, doğdu ve 1yaşından sonra pedalsız olarak evde sürdüğü itmeli arbasına ek scuttebug aldık :) o yaz hep bunu kullandık. hem katlamalı oluşu hem hafif oluşu beni mest etmişti.

(denge bisikletini sokakta aktif kullanmaya başlama zamanları)


Sonra yavru 2 yaşına yaklaşmıştı  :) Ben 2 tekerli denge bisikletini ahşap mı alsam, decathlondan mı alsam derken bir gün ebebek'in indirim bülteni geldi emailime.  Hauck markalarda indirim vardı. Hauck'un da denge bisikletlerine bakınıyordum zaten. Çok sevdiğim model ile bir başka modeli attım sepete. Eşimle yazışıp karar verince tam ödeme yaparken alacağım modelin tükendiğini gördüm :S Ben de pembe olan diğerini aldım artık. Hemde çok çok uyguna söylemesi ayıp. Bu sebeple rengine takılmadım (pembe güzel bir renk ama bu tarz şeylerde unisex renkleri daha çok seviyorum) aldım gitti.

(bu yaz mevsiminin bir aksamında bisiklet süren yavru)

2 yaşındayken evde kullandı daha çok. 2.5 yaşında şehir değiştirince dedesi sayesinde dışarıda geçirdiği zaman arttı ve bisikletlerin hakkını verebildi :) (dede meraklı olunca akulu,3 teker pedallı vs ımkanları da vardı. ) hem bizimle hem dedeyle kullana kullana 3 yaş sonrası denge işini bayağı halletmiş oldu :)

(dengeyi kavramış yavru )

Şu anda çok seri kullanıyor maşallah.
Gelecek yaza pedallı bisikleti yan tekersiz sürdürme aşamasına geçmesini ben de o da sabırsızlıkla bekliyoruz :)

(diğer çocukları izlerken dinlenen yavru)

Denge bisikleti kesinlikle tavsiye edeceğim bir şey. Fakat alıp kullanamayanları da biliyorum. gerçekten rutin istiyor ve çocuğun buna istekli olması gerekiyor. Kimi çocuk pedallı isteyip reddedebiliyor mesela veya başka bir sebeple sevmeyebiliyor. Bizim kız çok sorgulamadı Allahtan. Bundan sonraki aşamanın pedallı olacağını düşünüyor. Yani doğalı budur gibi geldi ona :) Heves edebiliyor çoğu anne baba sonucu görünce ama denemeden ve çocuğu gözlemlemeden almanın faydası olmayabilir.
Ve bu haftadan bir video ile denge bisikleti yazımızı bitirelim :)


Videoyu blogtan izleyemeyenler için tık!
 Sevgiler :)

4 yorum:

yanık tencere dedi ki...

merhaba

Denge bisikleti aldık 2 yaşındaki kızımıza. Ama sadece direksiyonunu tutup bekliyor. Arkasından ittiğimizde isteksizce bir iki adım atıyor. Siz bisikleti ilk aldığınızda miniğiniz nasıl davranmıştı. bu durum geçicimidir. zamanla sevecek mi? kafamda deli sorular var.

sumeyye dedi ki...

cok ozur dılerım aylardır gırmemıstım. bızım kız da oyleydı. adımlama yapması gerektıgını bılmıyordu. 3 yasında aktıf kullanmaya basladı.

mue dedi ki...

Merhaba,
Kızım şu an 19 aylık ve doğduğundan beri bir arkadaşım tavsiye ettiği ve çok hoşuma gittiği için bu 3 tekerlekli böcükten aramaktayım fakat bulamıyorum! Siz nereden aldınız acaba? Yardımcı olursanız çok sevinirim :)
Şimdiden teşekkürler!

Unknown dedi ki...

Merhabalar..
Denge bisikletiniz size artık küçüldü ise talibiz. Satın almak istiyorum. Hiçbir yerde internet dahil Hauck marka bisiklet yok maalesef..